Ebben a cikkben elárulom, mi az az 5 hiba, ami miatt az ÁLOMÜGYFELEID messze elkerülnek.
Fantasztikus lelkesedéssel ugrasz bele a következő képzésedbe és a lelki szemeid előtt már hallod is az értesítést a bankszámlakivonatodról, ahogy érkeznek az utalások a jövőbeli ügyfeleidtől, akik mindannyian a te módszereddel akarják majd megoldani a problémájukat.
Lelkesen elindítod a vállalkozásod, minden ismerősödnek szólsz mivel foglalkozol újabban, készülnek a weboldalad utolsó simításai, a névjegykártyád már a nyomdában van, minden social media felületen posztoltál magadról és izgatottan várod az első jelentkezőket……
Az idő telik, de nem igazán jönnek az érdeklődők. Tudod, hogy milyen jó vagy abban, amit csinálsz mégsem történik semmi. Rájössz, hogy ügyfél nélkül mindaz a tudás, aminek a birtokában vagy semmit sem ér. Olyan, mint egy soha meg nem írt könyv.
Majd jön a fájdalmas felismerés: Meg kell tanulnunk eladni magunkat… Ezt senki sem mondta előre… Hiszen a nyílt napon is olyan példákkal dobálóztak az oktatók, akik 30.000-100.000 Ft-ot keresnek óránként ezzel a szakmával…De azt senki sem említi, hogy 20 emberből 1 marad meg ezen a pályán, és még a meglévők is sokszor több lábon állnak, hogy meglegyen az a minimális bevételük, ami szükséges a létfenntartásukhoz.
Jön az első pofon: messze még a finish…Sőt el sem indultál még jóformán, és máris azzal szembesülsz, hogyha sikeres akarsz lenni akkor marketinghez is értened kell, sőt vállalkozói alapismeretekkel is rendelkezned kell. Hiszen mi nem akarunk marketinget tanulni, nem akarunk vállalkozói ismereteket tanulni, mi dolgozni szeretnénk. Mégpedig az álomklienseinkkel.
De ha nincs bevételed, akkor nem is tudod kiszervezni a marketinget, a vállalkozást senki sem viszi helyetted.
A munkád 50%-a az ügyfélteremtés és 50%-a maga a szakmai tudásod. Tanuld meg élvezni az ÜGYFÉLTEREMTÉST, hiszen a munkád enélkül nem működik.
Íme a hibák, ami miatt nincsenek ügyfeleid
1.Azt hiszed az embereket érdekli, amit csinálsz
Hidd el, senkit sem érdekel mit csinálsz pontosan. Az emberek magukkal, és a problémáikkal vannak elfoglalva. Épp elég információval találkoznak nap mint nap, miből gondolod, hogy időt szánnak arra az emberek, hogy megértsék mivel foglalkozol pontosan? Amikor valaki bemutatkozik neked, akkor nagy valószínűséggel 10 másodpercen belül nem emlékszel a nevére, mert a bemutatkozásnál arra koncentráltál, hogy te mikor mondhatod ki a neved…
2.Folyton a szakmádról beszélsz és elvárod, hogy az ügyfeleid megfelelőképpen edukálva legyenek, tehát legyenek elég tudatosak arra, mit is kell megjavítani az életükben
Ez kb. olyan, mintha a szerelő elvárná, hogy már pontos diagnózissal érkezz hozzá, és pontosan elmondd neki mi romlott el az autódban… Ne ess abba a hibába, hogy a szolgáltatásodról, illetve a végzettségeidről, titulusaidról kommunikálsz.
A fáj a fejed nem érdekel a fájdalomcsillapító kémiai- biológiai hatásmechanizmusa, hanem az érdekel, hogy megszűnjön a fájdalmad.
3.Mindenkire célzol, mindenki problémáját meg akarod oldani
Ez általában abban az esetben fordul elő, ha fogalmad sincs ki az álomügyfeled vagy azt képzeled magadról csak te vagy az egyetlen megfelelő szakember az adott területen. Ha mindenkire célzol, ne csodálkozz, ha senki sem ismeri fel, hogy neki rád van szüksége.
4.Elavult módszerrel határozod meg a célközönségedet
Az elavult módszerek 80%-ban rólad szólnak és csak 20%-ban az ügyfélről, ami azt jelenti, hogy olyan általános jellemzők alapján keresel, ami nem releváns a megoldandó probléma szempontjából.
Például:
- 30-50 év közötti kisgyerekes anyukáknak segítek holisztikus szemlélettel a gyereknevelésben
- kiégett multis vezetőknek segítek business coachként felszínre hozni a belső erőforrásaikat
- 40 év feletti férfiaknak segítek mediátorként az asszertív kommunikációban
- karrierváltó nőknek segítek karrier coachként, hogy könnyedén vegyék a változást
- vezetőknek segítek a stresszkezelésben mindfulness trénerként
Ha ezzel dolgozol, akkor vagy mindenkit elvállalsz, aki beesik hozzád vagy egyáltalán nincs fogásod bármekkorát is merítesz a hálóddal.
Ha tűt szeretnél keresni a szénakazalban, maradj a régi célközönség vagy buyer persona meghatározásnál. Vak tyúk is talál szemet alapon.
5.Másolod a konkurenciát
Ha elkezded lemásolni a konkurenciát, akkor soha nem leszel eredeti, mindig csak egy másolat leszel. Külső látszatra lehet neki hiper szuper marketing arculata, attól még nem biztos, hogy nem küzd ugyanúgy ügyfélhiánnyal. Ne hagyd magad a külsőségektől félrevezetni. A tartalom a lényeg, és azt senkiről nem tudod lemásolni, mert EGYEDI vagy! Nem tudsz olyan logikával gondolkodni, mint a konkurencia, nem tudod az ő gondolatmenetét, tapasztalatát lemásolni…
Ha nem keresni, hanem teremteni szeretnéd az ügyfeleidet, akkor pszichografikus megközelítéssel kell dolgoznod. Vagyis a gondolkodásmódjuk alapján szűrd meg az ügyfeleidet. Ez egy olyan erőteljes eszköz, aminek a segítségével kivétel nélkül csak álomügyfelekkel kezdesz el kapcsolatba lépni.
MIT KELL EBBŐL MEGÉRTENED?
Az álomügyfél ennyit tud:
„Azért vagyok itt mert itt akarok lenni.”
Ami őt érdekli:
„Megérted a helyzetem? Megérted a kihívásom? Tudsz segíteni?”
És miből fogja tudni, hogy te vagy a megfelelő a számára? Adj neki élményt!
Mégis milyen élményt akar az álomügyfeled?
A MEGÉRTÉS ÉLMÉNYÉT!!!
Ha megérted, és tudsz neki annak az eredménynek az elérésében segíteni, amire vágyik máris utalja neked az együttműködésed árát!!!
2 válasz létezik egy ügyféljelölttől: „POKOLBA IS IGEN! VÁGJUNK BELE, KÉSZEN ÁLLOK!” vagy „EZ MOST EGY NEM!”
De ki az, aki pokolba is igennel fog válaszolni?
Nem az átlag, nem a mennyiség. Hanem az, aki készen áll, aki specifikusan téged akar.
KI AKAR TÉGED A LEGJOBBAN?
A 3-5 évvel ezelőtti éned. Hiszen TE megfejlődted azt, amivel neki most kell szembenézni és mélyen átérzed a helyzetét. És TE VAGY A FŐNYEREMÉNY, mert TE AZZÁ A SEGÍTŐVÉ VÁLTÁL, AKIRE NEKED IS SZÜKSÉGED LETT VOLNA …